انواع دوربین مداربسته وایرلس | نسل جدیدی از دوربین های بی سیم

در سال های اخیر نسل جدید از دوربین های بی سیم روانه ی بازار شده اند که از طریق شبکه ی وای فای تصاویر و ویدیو های ضبط شده را به سیستم مرکزی می فرستند‌. دوربین مداربسته وایرلس یا وای فای می توانند اطلاعات ذخیره شده را بدون نیاز به هیچ اتصالی نظیر سیم برق به نقاط مختلف ارسال نمایند. یک یا دو کابل متصل به آن برای برق رسانی به این دوربین ها می باشند.

انواع دوربین مداربسته وایرلس

در ادامه با انواع دوربین های وایرلس یا همان دوربین های بی سیم آشنا خواهیم شد.

مورد اول: دوربین های آنالوگ

دوربین های آنالوگ برخلاف دوربین های مداربسته وای فای از شبکه استفاده نمی کنند و برای انجام کارهای خود از سیستم آنالوگ بهره می برند. آن ها برای تبدیل تصاویر دریافتی به سیگنال های الکترونیکی از حسگرهای الکترونیکی دوربین استفاده می کنند که این حسگرها می توانند CCD یا CMOS باشند. این نوع از دوربین های بی سیم در حال حذف شدن از بازار هستند؛ چرا که دوربین های مداربسته وای فای عملکرد بهتری را از خود نشان داده اند.

مزایای دوربین های انالوگ:

  • این دوربین ها ساده بوده و تهیه ی آن ها نیاز به هزینه ی کمتری نسبت به دوربین های دیجیتال خواهد داشت؛ زیرا این ابزارهای تصویربرداری، اطلاعات دریافت شده را تنها به کمک حسگر به یک تقویت کننده ارسال کرده و از آن جا بدون هیچ واسطه ای به خروجی می فرستند.
  • این دوربین ها را می توان به راحتی به تلویزیون وصل نمود و تصاویر و فیلم های آن را مشاهده کرد؛ زیرا برای ساده کردن سیگنال های دریافتی، این سیگنال ها بر طبق استانداردهای تلویزیونی به دستگاه فرستاده می شوند.

مضرات دوربین های انالوگ:

  • نویزهای الکترومغناطیسی روی سیگنال های دریافتی این ابزارها به شدت تاثیر می گذارند. این امر باعث می شود که تصاویر ضبط شده از کیفیت بالایی برخوردار نباشند.

کاربرد دوربین مداربسته انالوگ:

  • در صورتی که می خواهید بر محیط هایی نظیر مغازه، منزل و… یک نظارت ساده و اجمالی داشته باشید، این دوربین ها بسیار کارآمد خواهند بود.
انواع دوربین مداربسته وایرلس
انواع دوربین مداربسته وایرلس

مورد دوم: دوربین های وایرلس دیجیتالی یا وای فای

شاید علاقه مند به خواندن مطالب زیر باشید!

خرید دوربین مداربسته ایرانی

این دوربین های تحت شبکه همانند یک دوربین شبکه عادی فعالیت داشته و با استفاده از تکنولوژی وای فای تمامی سیگنال های دریافتی را براساس استاندارد های وای فای به فضای ذخیره سازی ارسال می کند. از این رو به یک شبکه وای فای داخلی متصل می باشند.

یعنی اگر دوربین را به وای فای وصل کنید حتی نیاز به هارد یا حافظه داخلی ندارید در کنار دوربین تا تصاویر شما نگهداری شود ! به حافظه ابری یا Cloud نیاز دارید!

مزایای دوربین های مداربسته دیجیتال یا وای فای:

  • تصاویر و لحظات ضبط شده توسط این دوربین ها دارای کیفیت و ثبات بیشتری می باشند؛ زیرا نویز های الکترومغناطیس بر روی این امواج و سیگنال ها تاثیری ندارند.
  • برد عملکرد این ابزارهای تصویربرداری برای محیط های داخلی به میزان ۲۰ تا ۵۰ متر و برای فضای آزاد به میزان ۱۰۰ تا ۱۵۰ متر تعبیه شده است.
  • در صورت عدم وجود شبکه ی وای فای و یا اختلال در اتصالات اینترنت می توان این دوربین ها را به یک اکسزپوینت متصل نمود تا فعالیت خود را با اتصال به اکسزپوینت انجام بدهند.
  • دسترسی به این دوربین ها بسیار راحت است و نیازی به سیستم های پیچیده برای مشاهده جزئیات نمی باشد. برای مشاهده اطلاعات ضبط شده می توان از یک لپ تاپ بهره برد.

مضرات دوربین های مداربسته دیجیتال یا وای فای:

  • پهنای باند این دوربین های بی سیم ضعیف می باشد یعنی این ابزار ها از ریت ارتباط 11n پشتیبانی نموده و اطلاعاتی در حجم حداکثری 150Mbs را می توانند ارسال نمایند. البته با نصب چند دوربین می توان این مشکل را برطرف ساخت.
  • نصب و تهیه این دوربین ها هزینه بر خواهد بود.

کاربردهای دوربین مداربسته دیجیتال یا وای فای:

این دوربین ها کاربردهای متعددی دارند که برخی از آن ها عبارتند از: .

  • قابل استفاده در فضاهایی بدون امکان سیم کشی
  • قابل استفاده در محیط هایی که دارای مسافت زیادی بوده و در صورت سیم کشی، هزینه های زیادی به ارمغان خواهد آمد و نیاز به بسترسازی می باشد.

در مقاله ای مجزا به بررسی تفاوت دوربین های مداربسته تحت شبکه با آنالوگ پرداخته ایم. ممنون از توجه شما به این نوشتار. در صورت وجود سوال و یا پیشنهاد زیر همین پست برای تیم مجله آریاهوشمند کامنت بگذارید.


 

5/5 - (5 امتیاز)

خرید دوربین مداربسته ایرانی

ممکن است شما دوست داشته باشید
2 نظرات
  1. امیرحسین گل محمدی می گوید

    بسیار مفید با متنی رسا

    1. زینب معیری می گوید

      سلام ممنونیم از توجهتون !خوشحالیم که استفاده کردید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.