پارکینگ هوشمند چیست ؟ با سیستم‌های پارکینگ هوشمند آشنا شوید!

حال اگر به دنبال جوابی برای سوال “پارکینگ هوشمند چیست ؟” هستید با دو فیلم زیر شروع کنید تا با سیستم‌های پارکینگ هوشمند کاملا آشنا شوید!

در شهرهای توسعه یافته که تعداد ماشین ها روزبه روز درحال افزایش است ، پیدا کردن جا پارک در مناطق تجاری و یا مناطق تفریحی یک چالش بزرگ به حساب می آید و در زمان هایی که شتاب زده به دنبال جا پارک هستید می تواند یک ناراحتی بزرگ برای شما باشد. البته با وجود افزایش ایده های نو ، مانند پارکینگ های هوشمند ، این مشکل ها کمتر شده است. حال اگر به دنبال جوابی برای سوال “پارکینگ هوشمند چیست ؟” هستید با دو فیلم شروع می کنیم :

در فیلم اول بکار رفتن سیستم های پارکینگ هوشمند در پارکینگ های عمومی است و در فیلم دوم سیستم های پارکینگ هوشمندی را نشان می دهیم که برای عموم در خیابان ها کاربرد دارد.#2 فیلم پارکینگ هوشمند

#1 فیلم پیدا کردن جا پارک به کمک اپلیکیشن پارکینگ هوشمند

80 ثانیه

#2 فیلم پارکینگ هوشمند

100 ثانیه

پارکینگ هوشمند چیست ؟

  • در ابتدا باید بدانید که کلمه پارکینگ هوشمند معمولا در 2 جا استفاده می شود و در این مقاله به توضیح هر دو میپردازیم:
1. در پارکینگ هایی که مجهز به سیستم کنترل تردد هستند و دارای دوربین پلاک خوان و تجهیزات مربوط به آنها می باشند، همانند فیلم دوم 
2. در مکان هایی که با استفاده از اپلیکیشن یا وسایل راهنمایی دیگر ، پیدا کردن جا پارک را برایمان روشن می کند ، شبیه به انچه در فیلم اول نشان داده شد.

پیدا کردن پارکینگ به یک موضوع گسترده در توسعه شهری تبدیل شده است. با معرفی یک پارکینگ هوشمند می توان این مشکل را کاهش داد.
هدف از پارکینگ هوشمند در اصل کمک به رانندگان است برای پیداکردن نقاط پارک خالی ! که کمک می کند از تمام فضای پارکینگ استفاده شود و راننده در کمترین زمان ممکن جا پارک خود را پیدا کند .

پیدا کردن جا پارک ، معضلی بزرگ در شهرهای توسعه یافته ! پارکینگ هوشمند چه کمکی می تواند بکند ؟

با مزیت ها و معایب سیستم های پارکینگ هوشمند آشنا شوید !

با این حال ، برنامه های کاربردی پارکینگ هوشمند هنوز هم در ایران آنقدر رشد نکرده است که به صورت کاملا جامع در اختیار عموم قرار بگیرد. البته برای سیستم های کنترل تردد یا ثبت پلاک این مسئله فرق می کند . این سیستم ها بسیار پرکاربرد و بدون مشکل در حال پیاده سازی در پارکینگ های عمومی و خصوصی هستند.

مزایای پارکینگ هوشمند

شاید علاقه مند به خواندن مطالب زیر باشید!

خرید دوربین مداربسته ایرانی

در حالت اول وقتی از سیستم های کنترل تردد و ثبت پلاک خودرو صحبت می کنیم یعنی دقیقا سیستم هایی که با ثبت پلاک خودرو توسط دوربین ، تحلیل و آنالیزهای مختلفی را انجام می دهند و دستوراتی که اعمال می کنند می تواند از باز کردن یا نکردن راهبند باشد یا نشان دادن جایگاه دقیق پارک شما ویا حتی ارسال سریع دستوراتی به مدیر کنترل مبنی بر ورود خودروی ممنوعه و ….

در این سیستم ها معمولا ارائه دهنده ی دوربین های پلاک خوان به شما سیستم و نرم افزار های مربوطه را نیز پیشنهاد می دهند که کارکرد شما را با این سیستم راحت می کند.

سیستم های کنترل تردد و ثبت پلاک خودرو

معایب پارکینگ هوشمند

وقتی در بالا می گوییم که برنامه های کاربردی پارکینگ هوشمند هنوز در ایران به سطح خوبی نرسیده که به صورت جامع در اختیار مردم قرار بگیرد دلیل آن این است که اطلاعات مربوط به جای پارکینگ خیابانی را نمی توان به راحتی جمع آوری کرد و به بستر مدیریت انتقال داد، در اصل اگر برای پیاده سازی این برنامه سازمان های دولتی و خصوصی کمک کننده ارسال اطلاعات باشند می توان بیان کرد که با یک اپلیکیشن و تهیه ی سنسورهای لازم پارکینگ هوشمند در سراسر شهر ها قابل استفاده خواهد بود و بسیاری از مشکل ها از جمله ترافیک بر اثر پارک و جریمه پارک دوبل و … حل خواهد شد.

در این عصر استفاده از اینترنت اشیا، زندگی را سهل و آسان می کند . در اینجا هم می توان گفت که استفاده از راه کارهای هوشمند اینترنت اشیا سبب ایجاد سیستم های پارکینگ خیابانی شده است.

اپلیکیشن پارکینگ هوشمند

پارکینگ هوشمند در کجا پیاده سازی می شود؟

تمامی مکان ها نیازمند به کنترل تردد هستند و ثبت پلاک وسایل نقلیه برای برقراری امنیت الزامی است!

پارکینگ های عمومی و خصوصی

پارکینگ های عمومی و خصوصی

فروشگاه ها و هایپرمارکت ها

پارکینگ هوشمند در فروشگاه ها و هایپرمارکت ها

فرودگاه ها

پارکینگ هوشمند در فرودگاه ها

مراکز و شرکت های دولتی و غیر دولتی

پارکینگ هوشمند در مراکز و شرکت های دولتی و غیر دولتی

بیمارستان ها و مراکز درمانی

پارکینگ هوشمند در بیمارستان ها و مراکز درمانی

دانشگاه ها و مراکز آموزشی

پارکینگ هوشمند در دانشگاه ها و مراکز آموزشی 

برای خرید محصولات کنترل تردد و ثبت پلاک می توانید به سایت زیر مراجعه کنید !

AriAhoshmanDارائه محصولات ثبت پلاک خودرو در شرکت آریاهوشمند

تیم مجله آریاهوشمند از شما بابت توجهتون به این مقاله تشکر می کند !
اگر سوالی دارید می توانید از ما بپرسید !!
Ariahoshmand Team
5/5 - (10 امتیاز)

خرید دوربین مداربسته ایرانی

ممکن است شما دوست داشته باشید
1 نظر
  1. ریدر برد بلند می گوید

    ممنون

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.