کیفیت تصویر دوربین مداربسته چه اهمیتی در برقراری امنیت دارد؟

کیفیت تصویر دوربین مداربسته و عکس هایی با کیفیت بالا در سیستم های مانیتورینگ و نظارت تصویری یکی از عوامل بسیار مهم و موثر در زمینه ی جلوگیری از وقوع جرم می باشد. به همین دلیل در این مقاله تصمیم گرفتیم تا در رابطه با این موضوع مهم با شما صحبت کنیم. با ما همراه باشید.

راهکاری برای کیفیت تصویر دوربین مداربسته :

رزولوشن یا همان وضوح تصویر4K یک اصطلاح کلی است که برای بیان وضوح ویدیوهایی استفاده می شود که حدودا از 800 میلیون پیکسل ( 3840×2160 ) تشکیل شده اند. ” K” نخستین حرف از کلمه ی KILO  می باشد  که بیانگر عدد 1000 است ، و     4K به معنای عدد 4000 می باشد. رزولوشن یکی از عوامل اصلی در کیفیت تصویر دوربین مداربسته به حساب می آید.

4Kدارای وضوح تصویری چهار برابر بالاتر از فول اچ دی است ، و تکنولوژی جدیدی درحوزه فیلم برداری و تصویر محسوب می شود.تکنولوژی 4K در صفحه های نمایشگر دستگاهایی مانند : کامپیوتر، تلوزیون، دوربین فیلبرداری دیجیتال با کیفیت بالا و سینماهای دیجیتال مورد استفاده قرار میگیرد . فیلمبرداری با دوربین های امنیتی / دوربین های نظارت ، که دارای وضوح تصویر 4K  هستند می توانند، تجربه ای واقعی را از طریق نمایش و ارائه ی جزییات تصویربا کیفیت بالا، منتقل کنند.

دوربین های امنیتی/ نظارتی با کیفیت اولترا اچ دی، دارای وضوح تصویری 27 برابر دوربین های آنالوگ قراردادی(VGA (، 9 برابرکیفیت استاندارد (1,280×720) HD ، و چهار برابر رزولوشن ( 1,920×1,080 ) FULL HD می باشد. این امر به این معنی می باشد که حتی در صورت نیاز به بزرگ نمایی تنها  یک قسمت از تصویر، کوچک ترین جزییات همچنان واضح باقی می مانند.

دوربین های امنیتی 4K پاناسونیک از لنزهایی با عملکرد بالا ساخته شده است که تصویری با وضوح بالا و یکواخت را، از قسمت های مرکزی تا گوشه و کناره های تصویر ارایه می دهد.

رزولوشن راهکاری برای کیفیت تصویر دوربین مداربسته
راهکاری برای کیفیت تصویر دوربین مداربسته

ویژگی لنزهای 3-DRIVE دوربین مدار بسته پاناسونیک :

دوربین های امنیتی I-PRO true 4k  مجهز به لنزهای  Proprietary 3-drive پاناسونیک می باشد، که به طور همزمان دو لنز زوم و یک لنز فوکوس را هدایت می کند.

داشتن سه لنز که هر کدام به صورت مستقل رانده می شوند، پاناسونیک را قادر به ساخت دوربین هایی ساخته است که دارای ابعاد کوچکتر و نواحی مخصوص درایو کاهش یافته می باشد. این تکنولوژی می تواند درحین بزرگنمایی با قدرت 6 برابر همچنان تصویری با وضوح 4k  ارائه دهد، با این حال تکنولوژی به کار رفته شده به قدری فشرده و متراکم است که بدنه ی این دوربین را در اندازه ای استاندارد با سایر دوربین نگه داشته است .

وضوح بهبود یافته و کنتراست عالی برای سطح بالاتری از تصویربرداری :

در دوربین های مداربسته پاناسونیک به منظور ایجاد یک بافت واضح و شفاف، 12 لنز در در چهار گروه به کار گرفته شده است تا در هر قسمت از تصویر،از قسمت مرکزی تا لبه های آن ، کیفیت بسیار بالا و مورد انتظار از 4k  را را برآورده سازد. در این دوربین ها ، ما شاهد پدیده ای هستیم که در آن به صورت موفقیت آمیزی هم وضوح بالای نمایشگر حفظ شده و در هم لنز ها به صورت فشرده  کار شده اند . به علاوه ، همه ی لنز ها از جنس شیشه هستند و از لنز های کروی برای کاهش انحراف کانونی تا بالاترین میزان ممکن، مورد استفاده قرار گرفته است .

تصویر واضح، تیزی و یا همان شارپ بودن تصویر و تولید و تکثیر رنگ های زیبا از لازمه ها ی کیفیت واقعی نمایشگر4k  می باشد که به صورت موفقیت آمیزی در این دوربین ها اعمال شده اند .

دوربین امنیتی/نظارتی 9M با قابلیت 360 درجه :

عملکرد این دوربین ها با وضوح بالایی که دارند (M(3K×3K 9  امکان ضبط دقیق اشیا و چهره ی افراد را  در قسمت های کناری عدسی چشم ماهی (360 درجه) ، در دوربین های امنیتی / نظارتی فراهم می کند .

دوربین امنینی/نظارتی 9M با قابلیت 360 درجه :
دوربین امنینی/نظارتی 9M با قابلیت 360 درجه :

 

در ویدیوی زیر می توانید تفاوت دوربین های 4k پاناسونیک با سایر رزولوشن ها را مشاهده نمایید.

 

راهکار بهبود و تصحیح رنگ

شاید علاقه مند به خواندن مطالب زیر باشید!

خرید دوربین مداربسته ایرانی

(S.C.C)جبران فوق العاده  ی خلوص رنگ :

رنگ تصاویر در شرایط  کم نوری وضوح خود را از دست می دهد. در شرایطی که میزان نور کم باشد،فیلتر فرو سرخ (IR CUT-OFF) قطع می شود و حساسیت برای حفظ سطح وضوح فیلم افزایش می یابد. با وجود اینکه تولید مجدد رنگ حفظ می شود، تن رنگ ها همچنان از وضوح کمتری برخوردار می باشد. .S.C.C با حذف و قطع فیلتر فروسرخ، حالت طبیعیه نور را در شرایط نوری کم حفظ می کند .

نکته : بسته به شرایط نور، بعضی از رنگ ها ممکن است با اشیاء واقعی متفاوت باشد .
  • در هنگام استفاده از SCC از چراغ های مادون قرمز استفاده نکنید .

راهکاری برای بهبود نویز

FDF ( فیلتر تقسیم شده فرکانس )

از بین بردن نویز های ریز، در شرایط نوری کم برای دستیابی به  نرخ انتقال (bit rate) پایین تر.

FDF ( فیلتر تقسیم شده فرکانس )
FDF ( فیلتر تقسیم شده فرکانس )

3D-MNR ( کاهش نویز سه بعدی چند مرحله ای ) :

از بین بردن نویز گرین که در شرایط نور کم به وجود می آید، برای دستیابی به نرخ انتقال پایین تر.

کاهش نویز سه بعدی چند مرحله ای
کاهش نویز سه بعدی چند مرحله ای

دوربین های امنیتی پاناسونیک، خطوط گسترده ای از دوربین های آنالوگ گرفته تا دوربین های IP را، متناسب با اهداف شما ارائه می دهد.


مجله آریا هوشمند از شما دعوت میکند که از سایر مقالات به روز و کاربردی دیگر نیز دیدن فرمایید.


 

🙂 Learn more about AriAhoshmand and the company’s energetic and powerful team

 

5/5 - (8 امتیاز)

خرید دوربین مداربسته ایرانی

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.