دوربین های مداربسته را در چه مکان هایی نصب کنیم؟

نصب دوربین مداربسته حتی شاید از خود دوربین ها هم مهم تر باشد زیرا زاویه دید دوربین، اصلی ترین ملاک برای ضبط حداکثری مدارک از مجرمین است. شما با تشخیص مکان هایی که باید دوربین مداربسته در آنها نصب شوند، از حداکثر ظرفیت دوربینها استفاده کرده اید.

امروزه نصب دوربین مداربسته در اکثر اماکن اجتماعی رواج یافته و تقریبا نمیتوان محیطی را خالی از آنان پیدا کرد. مقاصد مختلفی برای نصب این دوربین ها وجود دارد، برخی برای تامین امنیت شخصی خانه یا محیط کار خود از آن استفاده میکنند، اما استفاده های وسیع آن به شرکت های بزرگ که مراکز تفریحی یا تجاری بزرگی دارند مربوط میشود و همچنین استفاده های دولتی بالایی هم دارد مثل راهنمایی رانندگی که در بسیاری از خیابان های کشور از آنها استفاده میکند. در ادامه مطالبی مهمی درباره مکان های نصب دوربین مداربسته می گوییم.

نصب دوربین مداربسته

5 فاکتور مهم برای نصب دوربین مداربسته در هر مکانی

5 عامل مهم وجود دارد که در هنگام نصب دوربین های مداربسته باید آنها را لحاظ کرد و بر اساس آنها، بهترین مکان ها برای نصب دوربین مداربسته را انتخاب نمود. آن 5 مورد از قرار زیر است:

1️⃣ شرایط نور و روشنایی را ملاحظه کنید:

همانطور که میدانید شباهت های دوربین مداربسته و دوربین عکاسی بسیار بالاست و برای تصویربرداری نیاز به روشنایی و نور دارند. در ضمن توجه داشته باشید که دوربین باید در موقعیتی نصب شود که نسبت به خورشید، زاویه مستقیم نداشته باشد، و پشت به نور خورشید تصویربرداری کند تا کیفیت ضبط آن آسیبی نبیند.

2️⃣ از وضعیت لنز دوربین و زاویه دید آن مطلع باشید:

دوربین های مداربسته با توجه به اختلافی که در لنزهای خود دارند، زاویه دید های مختلفی هم دارند ( که برخی بیشتر و برخی محدود و کمتر هستند) و هنگام نصب حتما باید از زاویه دید دوربین خود باخبر باشید تا محاسبات شما در پوشش دوربین ها نسبت به محیط خطا نباشد.
توجه داشته باشید که هرچه لنز دوربین عریض تر باشد، برای اهداف امنیتی پرکاربرد تر است.

3️⃣ آنرا در معرض دستکاری شدن قرار ندهید: (امنیت فیزیکی دوربین)

اینکه دوربین مداربسته شما در دسترس افراد باشد به هیچ وجه کار فنی و درستی نیست. دوربین ها را در جایی نصب کنید که کمترین دسترسی به آنها وجود داشته باشد مثلا کنار پجره یا کنار نرده و … .

همچنین توجه داشته باشید که سیم کشی و منبع تغذیه این دوربین ها نیز نباید در دسترس باشد و حتی الامکان آنها را در بخوبی دور از دسترس قرار دهید.

4️⃣ دوربین را در معرض دید عموم قرار دهید:

این مورد تاثیر قابل توجهی در منصرف کردن سارقین و مجرمین از کار هایشان دارد. معمولا سارقین، محیط هایی را برای سرقت انتخاب میکنند که از سیستم ایمنی ضعیفی برخوردار است و چه بهتر که یک محیط را بدون دوربین مداربسته تشخیص دهند. به همین منظور با قرار دادن دوربین در معرض دید عموم، میتوانید سیستم امنیتی خانه یا محل کار خود را قدرتمند جلوه دهید که بسیار عالی است. حتی شاید دیده باشید که مدتی در برخی اماکن پوستر * این مکان مجهز به سیستم امنیتی مداربسته است* استفاده میشد.

5️⃣ قوانین کشور را رعایت کنید:

اطلاع از قوانین نصب دوربین مداربسته، مهم است زیرا نقض قانون، میتواند دردسر هایی را در آینده برای ما بوجود آورد.

✔ قرار دادن دوربین مداربسته بالای درب ورودی ضروری است

نصب دوربین بالای درب ورودی

بر اساس آمار های ارائه شده، 34% از سارقین برای سرقت، از درب ورودی اصلی خانه وارد میشوند، در نتیجه تصور نکنید که فقط باید نقاط کور و ورودی های فرعی را تقویت کنید. سیستم ایمنی تمام خانه شما باید به طور یکدست قدرتمند باشد.

اطلاعات بیشتر درباره امنیت خانه 👈👈 آشنایی با سیستم های امنیتی

شاید علاقه مند به خواندن مطالب زیر باشید!

خرید دوربین مداربسته ایرانی

بنابراین نصب دوربین بالای درب ورودی خانه و محل کار، از بهترین مکان ها برای نصب دوربین مداربسته است زیرا این منطقه، آسیب پذیرترین نقطه برای سارقین است. شما میتوانید امنیت دوربین و سیم کشی آنرا با استفاده از لوله های فلزی (فلکسی) تا حدود زیادی پوشش دهید اما گزینه ایمن تر پس از نصب دوربین در موقعیت مناسب، به کارگیری قانونِ هم پوشانی است که با نصب دو دوربین در ورودی خانه، کاری کنید که اگر سارق قصد خرابی یا پوشاندن یک دوربین را بکند، دوربین دیگر از آن فیلمبرداری کند.

توصیه میشود دوربینی که قرار است در این منطقه نصب کنید، حتما WDR باشد تا بر اثر تابش نور خورشید، امکان نامعلوم شدن صورت سارقین وجود نداشته باشد.

اگر خانه یا محل کارتان دارای درب پشتی (حیاط خلوت) و ورودی فرعی هست، قطعا آنجا هم به دوربین مناسبی نیاز دارد و بداهتا خطر نفوذ از این مناطق بالاست زیرا معمولا، برای سارقین، درب فرعی، درب اصلی محسوب میشود!! در ضمن بد نیست بدانید که بر اساس آمارها، 22% از منازلی که دارای حیاط پشتی هستند، دچار سرقت میشوند، بنابراین موضوع امنیت خانه خود را جدی بگیرید.

✔ پلاک خوانی با نصب هوشمندانه دوربین مداربسته

همانطور که میدانید تصویربرداری دوربین های مداربسته در شب با توجه به مادون قرمز بودن آنها، سیاه و سفید است اما نکته در اینجاست که تابش نور مادون قرمز موجب براق شدن پلاک خودروها میشود و براحتی قابل شناسایی هستند. حالا که صحبت از تصویربرداری در شب شد بگذارید مطلبی کاربردی را با شما عزیزان در میان بگذاریم:

مکان نصب دوربین های مداربسته به اندازه خود این دوربین ها اهمیت دارد اما متاسفانه در اکثر پروژه های نصب، با توجه به اینکه روزها انجام میشود، دقت خاصی به نحوه تصویربرداری این دوربین ها در شب نمی شود و همچنین خیلی از اوقات هم، شبها خبر خاصی نشده، پس افراد به مرور وضعیت تصویربرداری دوربینها در شب را فراموش میکنند و پس از وقوع سرقت متوجه میشوند که به علت نقص در شرایط زاویه دید در شب دوربین، نتوانسته اند مدارک خوبی را جمع آوری کنند. از مهم ترین این مدارک، پلاک خودرو و چهره افراد هستند که در بسیاری از موارد به همین دلیل نامشخص ضبط میشوند.

🌟 اطلاعات بیشتر درباره پلاکخوانی 👈👈 پلاکخوانی با دوربین مداربسته

✔ بالای پنجره طبقه اول (پنجره مشرف به خیابان) دوربین نصب کنید

اگر پنجره هایی مشرف به خیابان و کوچه دارید و احتمال نفوذ سارقین از آنرا میدهید (که این روش نفوذ، یکی از روش های رایج سارقین است) ، با نصب دوربین در این مکان، بخوبی از صحنه سرقت تصویربرداری میکنید و مهمتر از آن در منصرف کردن سارقین از خانه قدم مهمی برمیدارید و معمولا سارقین سراغ خانه هایی که سیستم ایمنی کاملی دارند نمیروند.

نصب دوربین مداربسته در راهرو

چگونه در راهرو دوربین مداربسته قرار دهیم⁉

برای نصب دوربین مداربسته در راهروها با توجه به وسعت راهرو، روشهای مختلفی وجود دارد. اگر راهرو خیلی طولانی باشد مثل راهروی مترو یا برخی از کارگاه ها، توصیه میشود دوربین ها را جفتی و پشت به هم نصب کنید تا هیچ نقطه کوری باقی نماند. اما اگر راهرو وسعت زیادی ندارد، با نصب یک دوربین در ابتداء و دوربینی دیگر در انتهای آن، می توانید امنیت آنجا را کاملا زیر نظر داشته باشید.

اگر نقطه مقابل دوربین نصب شده در راهر، پنجره قرار دارد و نور آن باعث سخت شدن تصویربرداری برای دوربین شما میشود، میتوانید از دوربین های مداربسته WDR استفاده کنید تا مشکل به کلی حل شود.

دوربین مداربسته را در دفاتر تجاری چگونه نصب کنیم

مکان هایی که در این نوع اماکن نیاز به مراقبت بیشتری دارند علاوه بر موارد گفته شده عبارتند از؛

  • بخش اداری که کارمندان در آنجا مشغول به کار هستند.
  • ورودی و خروجی های دفتر کار.
  • محیط های استراحت، حیاط و آشپزخانه.
  • انبار و محل هایی که برای نگهداری اجناس قیمتی از آنها استفاده میشود.
  • در پارکینگ مجموعه

نصب دوربین در پارکینگ:
اساسا پارکینگ در هر مجموعه ای بدون دوربین مداربسته تصورش مشکل است. در صورتی که دفتر کار یا مرکز تجاری شما دارای پارکینگ است، باید تمام نقاط آنرا با دوربین پوشش دهید تا مبادا از آنجا سوء استفاده ای به عمل آید.

امیدواریم مطالب این بخش برایتان مفید و کارآمد بوده باشد.
سوالات و نظرات خود را با ما در شرکت آریاهوشمند در میان بگذارید … .


 

5/5 - (2 امتیاز)

خرید دوربین مداربسته ایرانی

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.