تمام مواردی که باید در مورد دوربین مداربسته شارژی بدانید!

« بالاخره از جایگزینی بی‌پایان باتری‌ها خلاص شدم.» احتمالا درباره کشف دوربین مداربسته شارژی شنیده باشید. اما قبل از اینکه در خرید چنین دوربینی عجله کنید بهتر است کمی اطلاعات جمع کنید و تصور روشنی از چیزی که قرار است با آن روبرو شوید داشته باشید. هر آنچه که باید درباره ی دوربین مداربسته شارژی بدانید را بررسی کرده ایم.

آنچه در مقاله دوربین مداربسته شارژی خواهید خواند: 

  • انواع دوربین‌های مداربسته قابل شارژ
  • قیمت دوربین مداربسته شارژی
  • عمر باتری دوربین امنیتی قابل شارژ مورد استفاده برای فضای بیرونی
  • نکات نصب دوربین‌های مداربسته بی‌سیم قابل شارژ
  • از دوربین مداربسته خانگی قابل شارژ چه انتظاراتی داشته باشیم
  • نحوه کاهش هشدارهای اشتباه دوربین‌های CCTV قابل شارژ
  • بهترین دوربین‌های مداربسته قابل شارژ برای فضای داخلی و خارجی
  • مشکلات امنیتی دوربین‌های مداربسته بی‌سیم قابل شارژ و نحوه برطرف کردن این مشکلات

انواع دوربین مداربسته شارژی

انواع دوربین مداربسته شارژی
انواع دوربین مداربسته شارژی

پیش از هرچیزی بهتر است با انواع دوربین مداربسته شارژی آشنا شویم. دوربین مداربسته شارژی در واقع با باتری‌های قابل شارژ کار می‌کند. بر اساس نحوه شارژ شدن باتری‌ها، دو گزینه خواهید داشت:

  • شارژ کردن دوربین مداربسته با اتصال مستقیم به تلفن همراه
  • بیرون آوردن مجموعه باتری و شارژ کردن آن

حالت اول به خاطر داشتن ظرفیت بیشتر باتری، با دوام‌تر است و در استفاده نیز انعطاف‌پذیرتر است. به جز این مورد، اینکه روی کدام نوع از دوربین‌های CCTV قابل‌شارژ سرمایه‌گذاری کنید به خودتان بستگی دارد. اگر به طور کلی نمی‌خواهید موارد قابل شارژ را مدیریت کنید، برخی دوربین‌های مداربسته قابل شارژ در سطح بالاتر مانند REOLINK ARGUS 2 وجود دارند که استفاده از نیروی برق خورشیدی و امکان اتصال به برق را نیز تامین کرده‌اند تا شارژ دوربین تمام نشود.

قیمت دوربین‌های مداربسته شارژی

قیمت دوربین مداربسته شارژی می‌تواند بیشتر از چیزی که فکر میکنید باشد:

  • دوربین‌های مداربسته شارژی گران‌قیمت

هزینه دوربین مداربسته قابل شارژ بی‌سیم معمولا بیشتر از سایر دوربین‌ها مثلا دوربین‌های باتری‌دار غیرقابل شارژ، دوربین‌های سیمی و دوربین‌های بی‌سیم متعارف است.

با یک سرچ ساده در گوگل متوجه می‌شوید که دوربین‌های مداربسته قابل شارژ ARLO حدود 200 دلار هستند، دو برابر قیمت یک دوربین غیرقابل شارژ با مشخصات مشابه.

  • شارژر‌ها و باتری‌های یدکی

اگر می‌خواهید مانیتورینگ پیوسته در هفت روز هفته و به صورت 24 ساعته داشته باشید، هزینه بالقوه شارژرها و باتری‌های اضافی(برای سیستم دوربین مداربسته قابل شارژ) را فراموش نکنید. مخصوصا برای دوربین‌های مداربسته قابل شارژ  مورد استفاده در محیط بیرون.

اگر به صورت آنلاین دنبال باتری‌های قابل شارژ باشید خواهید دید که قیمت آن‌ها در مقایسه با باتری‌های یکبارمصرف بالاتر است. برای مثال باتری‌های قابل شارژ دوربین‌های مداربسته  ARLOحداقل 49.99 دلار قیمت دارند، چیزی حدودا ده برابر باتری‌های غیرقابل شارژ.

  • آیا راه‌حل به‌‌صرفه‌تری برای دوربین‌های مداربسته قابل شارژIP وجود دارد؟

درست است که دوربین مداربسته شارژی هزینه بیشتری برای شما دارد اما تا زمانی که برند را درست انتخاب کنید این مسئله به معنای گران بودن یا غیرقابل خرید بودن نیست.

همانطور که آقای لیو مدیرعامل شرکت رئولینک گفته است باید امکان زندگی ایمن‌تر برای همه فراهم شود. در راستای همین نکته، شرکت رئولینک دوربین Reolink argus خود که دوربینی پرفروش و برنده جایزه بود را با تنها 30 دلاز هزینه اضافی، به دوربین reolink argus 2 با ویژگی‌های حرفه‌ای و بدون هیچ هزینه ماهانه یا هزینه اشتراک فضای ابری برای ذخیره‌سازی و همچنین امکان ارسال رایگان به تمام نقط جهان ارتقا داد.

با گارانتی 30 روزه برگرداندن پول به راحتی می‌توانید در صورت نارضایتی از دوربین پول خود را پس‌بگیرید. و می‌توانید از ضمانت دو ساله نیز بهره ببرید که بیشتر از میانگین موجود در صنعت است.

عمر باتری دوربین‌های مداربسته شارژی

به طور کلی و در صورت استفاده متعارف، دوربین مداربسته بی‌سیم قابل شارژ می‌توانند بین 2 تا 6 ماه کار کنند. اما در موارد استفاده خاص، عمر باتری برندهای مختلف متفاوت است و به نحوه استفاده از دوربین و محیط کاری بستگی دارد. اگر دوربین مداربسته شارژی را در محیط بیرونی با ترافیک بالا قرار دهید باید باتری‌ها را هر دو یا سه ماه یکبار شارژ کنید.

نکته: با اینکه عمر باتری دوربین‌های مداربسته بی‌سیم قابل شارژ محدود است اما می‌توانید با چند ترفند هوشمندانه عمر باتری را در هنگام استفاده از دوربین افزایش دهید.

توصیه‌های نصب دوربین مداربسته شارژی

دوربین مداربسته بی‌سیم با باتری‌های قابل شارژ تمام مزاحمت ناشی از سیم‌ها را از بین برده است و می‌توانید بدون هیچ محدودیتی دوربین را در هرجایی قراردهید. راهنمای ساده و گام به گام نصب دوربین مداربسته خانگی را نیز می توانید مطالعه فرمایید.

حتی می‌توانید با وسایل مخصوص، دوربین مداربسته را روی سقف یا درخت قراردهید. تنها مسئله‌ای که باید در نظر داشته باشید امکان پایین آوردن آن برای شارژ مجدد است. هرگز دوربین مداربسته ای را که در فضای خارجی قراردارد را در دسترس قرارندهید زیرا در این صورت سارقین می‌توانند به راحتی آن را پایین بیاورند. به طور ایده‌آل ارتفاع 9 تا 10 فوت مناسب است. می‌توانید به کمک نردبان دوربین را پایین بیاورید اما سارقین باید برای پایین کشیدن دوربین تقلا کنند.

آیا دوربین‌های مداربسته قابل شارژ می‌توانند در جایی که هیچ پوششی برای وای‌فای وجود ندارد کار کنند؟ دوربین reolink go بدین منظور ساخته شده است. این دوربین روی دیتای سلولی 3G/4G کار می‌کند و می‌تواند شبکه مخصوص خود را بسازد، دقیقا شبیه تلفن، و در طی تعطیلات مراقب خانه باشد یا بر سایت‌های ساختمانی یا … نظارت کند.

از دوربین‌های مداربسته بی‌سیم شارژی چه انتظاراتی داشته باشیم؟

راحتی و آسودگی دوربین‌های مداربسته بی‌سیم و دارای باتری‌های قابل شارژ تا حدی با دوربین‌های مداربسته بدون باتری بی‌سیم یا سیمی قابل مقایسه است. خاص‌ترین ویژگی طراحی دوربین‌های مداربسته قابل شارژ این است که این دوربین‌ها به منظور ذخیره عمر باتری، برای تشخیص حرکت  به کار می‌روند. این دوربین‌ها هر زمان که حرکتی رخ دهد فعال می‌شوند و اگر خطری رخ دهد هشدارهایی در همان زمان برای شما ارسال می‌کنند. اگر به دنبال یک دوربین مداربسته هستید که تمام هفته و به صورت شبانه روزی کار مانیتورینگ را انجام دهد بهتر است از دوربین‌های بدون باتری مانند Reolink RLC-410 استفاده کنید.

نحوه کاهش هشدارهای اشتباه دوربین‌های قابل شارژ CCTV

اینکه تشخیص حرکت تا چه اندازه هوشمندانه باشد به مقدار زیادی به دوربین مداربسته قابل شارژ بستگی دارد. در واقع اگر دوربین مداربسته قابل شارژ دو مشخصه زیر را داشته باشد می‌توانید به آن اعتماد کنید:

سنسور تشخیص حرکت PIR

شاید علاقه مند به خواندن مطالب زیر باشید!

خرید دوربین مداربسته ایرانی

دوربین‌هایی که دارای این سنسور هستند حرکت را از طریق مقایسه دمای محیط در حالت قبل و دمای محیط در حالت فعلی تشخیص می‌دهند، نه از طریق شمارش پیکسل‌های متفاوت بین دو فریم.

پس لازم نیست نگران هشدارهای اشتباه ناشی از حرکت درخت یا بوته باشید. حرکت درختان حتی در بادهای شدید یا طوفان نیز سنسور تشخیص حرکت دوربین را فعال نمی‌کند و باتری دوربین را مصرف نمی‌کند زیرا تغییر حرکت درختان دمای محیط را تغییر نمی‌دهد.

توصیه‌های حرفه‌ای: اطمینان حاصل کنید دوربین مداربسته IP  بی‌سیم قابل شارژ شما به صورت متقاطع با مسیر عبور سارق احتمالی قرار گرفته باشد که سنسور PIR بتواند حرکت را تشخیص دهد.
سنسور تشخیص حرکت PIR
سنسور تشخیص حرکت PIR

تنظیمات پیشرفته تشخیص حرکت

برخی از دوربین‌های مداربسته قابل شارژ این امکان را برای کاربر فراهم کرده‌اند که میزان حساسیت را تنظیم کنید، به طوری که حرکات طبیعی جزیی باعث تحریک سنسور دوربین نشوند. حتی می‌توانید زمان تشخیص حرکت را نیز مشخص کنید تا هشدارهای دقیق‌تری دریافت کنید. مثلا دوربین بی‌سیم قابل شارژ Reolink argus 2 را در نظر بگیرید. می‌توانید به راحتی از طریق امکاناتی که برای مشتری فراهم شده است (Reolink client.) میزان حساسیت PIR را تنظیم کنید.

آیا خرید یک دوربین مداربسته با باتری قابل شارژ ارزشش را دارد؟

نصب فوق‌العاده آسان، مستقل بودن از خروجی‌های برق، هشدارهایی در زمان واقعی، بدون نیاز به باتری اضافه. آیا این موارد ارزش پرداختن پول بیشتر را دارند؟ اگر هزینه برایتان مهم نیست مستقیما یک دوربین مداربسته شارژی بخرید. هرچند این روزها دوربین‌های IP بی‌سیم ارزان‌تر شده‌اند. یک مورد باکیفیت احتمالا تنها 100 دلار باشد.

دوربین‌های مداربسته قابل شارژ در طولانی مدت نیز به صرفه هستند زیرا هزینه جایگزینی بی‌پایان باتری را ندارند. پس اگر می‌خواهید یک دوربین مداربسته خوب پیدا کنید، دوربین‌های قابل شارژ بهترین گزینه هستند. هرچند اگر دنبال دوربین مداربسته برای استفاده گاه به گاه یا RV هستید، دوربین مداربسته شارژی به صرفه‌تر هستند.

بهترین سیستم‌ها و دوربین‌های مداربسته قابل شارژ

اگر به دنبال یک دوربین CCTV قابل شارژ و بادوام، ماندگار و با استفاده آسان هستید، دو دوربین مداربسته قابل شارژ بی‌سیم زیر را از دست ندهید.

بهترین دوربین مداربسته بی‌سیم قابل شارژ- REOLINK ARGUS 2

این دوربین ارتقا یافته‌ی مدل پرفروش و برنده جایزه (جایزه محصول خلاقانه سال 2018 توسط Indiegogo) Reolink argus است. این دوربین مداربسته شارژی با انرژی خورشیدی یا باتری می‌تواند 4 تا 6 ماه دوام بیاورد و تنها دو ساعت برای شارژ مجدد زمان لازم دارد- یک راه‌حل عالی، اقتصادی، سازگار با محیط زیست و به‌روز.

همانطور که در بالا ذکر شد، اگر می‌خواهید یک دوربین مداربسته خانگی قابل شارژ و قابل اعتماد داشته باشید این دوربین بهترین انتخاب است و ویژگی‌هایی دارد که در این محدوده قیمت قطعا انتظارش را ندارید:

رزولوشن 1080p full HD
دید در شب دید در شب عالی (starlight) تا 33 فوت
تشخیص حرکت سنسور تشخیص حرکتPIR
هشدارهای عالی اعلان، ایمیل و هشدار آژیر
صدا صدای دوطرفه
ضدآب بودن IP65 ضدآب
دسترسی از راه دور دید زنده از طریق تلفن همراه هوشمند و PC
هزینه‌های مازاد بدون نیاز به هزینه‌های اشتراک یا هزینه‌های ماهانه

در ویدیوی زیر نحوه ی عملکرد این دوربین بی سیم در دنیای واقعی را مشاهده می کنید.

بهترین دوربین مداربسته قابل شارژ 4G برای فضای خارج-REOLINK GO

اگر وای‌فای در دسترس نباشد و شما یک دوربین مداربسته شارژی بی‌سیم بخواهید باید چه کنید؟ اگر سیگنال وای‌فای نسبتا محدود باشد چه؟ یا اگر بخواهید پهنای باند شبکه خانگی خود را حفظ کنید چه؟

نگران نباشید. در هر صورت، دوربین مداربسته شارژی بی‌سیم با شبکه موبایل 4G می‌تواند پاسخگوی نیازهای شما باشد. این دوربین مداربسته قابل شارژ مناسب برای فضای خارج روی شبکه دیتای 4G کار می‌کند و شروع به ضبط، ذخیره ویدیو و ارسال ویدیوی زنده می‌کند و با یک سیمکارت برای تلفن همراه شما هشدارها را ارسال می‌کند. هیچ شبکه وای‌فای یا خروجی برقی مورد نیاز نیست.

رزولوشن 1080p full HD
دید در شب دید در شب عالی (starlight) تا 33 فوت
زاویه دید زاویه دید 110 درجه
مکان‌های نصب سایت‌های ساختمانی، قایق، حیات‌وحش، RV
صدا صدای دوطرفه
ضدآب بودن IP65 ضدآب
دسترسی از راه دور دید زنده در تلفن همراه هوشمند و PC

سیستم‌های دوربین مداربسته شارژی

به دنبال یک سیستم دوربین مداربسته شارژی هستید؟ چیزهایی هست که باید در نظر بگیرید. راه‌اندازی سیستم دوربین امنیتی قابل شارژ ساده است اما نگهداری از آن سخت و تا حدی پرهزینه است. به شارژ کردن مجدد کل سیستم فکر کنید و علاوه بر این، شما با توجه به نحوه توزیع دوربین‌ها در واقع باند وای‌فای خود را نیز اشباع می‌کنید.

طبق تجربه من، برای شبکه اینترنت خانگی داشتن 2 تا 4 دوربین مداربسته شارژی در فضای بیرون مشکلی ایجاد نمی‌کند اما اگر می‌خواهید سیستم بزرگتری داشته باشید، مخصوصا اگر می‌خواهید به صورت مداوم و پیوسته کار مانیتورینگ انجام شود، یک سیستم دوربین مداربسته سیمی 8 کاناله یا 16 کاناله بهتر خواهد بود.

مشکلات امنیتی دوربین‌های دارای باتری قابل شارژ و حل این مشکلات

هنوز هم نگران انفجار موبایل‌های سامسونگ هستید؟ بله، مقصر باتری لیتیوم یونی قابل شارژ است!

پس برای سالم نگه‌داشتن دوربین با باتری قابل شارژ چه کاری می‌توان انجام داد؟ می‌توانید موارد زیر را امتحان کنید:

  • اگر در مناطق سرد یا بسیار گرم زندگی می‌کنید درباره استفاده از دوربین در فضای خارج دقت کنید. باتری‌های لیتیوم یونی نسبت به دماهای بالا 55 درجه سانتیگراد یا زیر 10- درجه سانتیگراد حساس‌تر هستند. این را در نظر داشته باشید که عمر باتری دوربین می‌تواند تحت تاثیر شرایط بسیار سرد یا بسیار گرم محیط قرارگیرد.
  • فقط از باتری‌های پیشنهادی استفاده کنید. اگر درباره نوع باتری مورد استفاده اطمینان ندارد می‌توانید دفترچه راهنمای محصول یا سایت رسمی برند را بررسی کنید.
  • از داغ شدن بیش از حد باتری جلوگیری کنید. به خاطر داشته باشید که هنگامی که دوربین کاملا شارژ شد آن را از پریز جدا کنید. با این کار عمر باتری نیز بیشتر خواهد بود.
  • اجازه ندهید باتری خیس شود یا در تماس با آب قرارگیرد. اگر می‌خواهید دوربین‌های مداربسته را در یک روز بارانی بیرون بکشید باید به خوبی از آن‌ها محافظت کنید. اگر می‌خواهید دوربین مداربسته شارژی فضای بیرونی را در یک روز بارانی شارژ کنید باید از دوربین محافظت کنید.

یک ریسک امنیتی دیگر برای دوربین‌های مداربسته بی‌سیم قابل شارژ می‌تواند مسائل امنیتی مربوط به ذخیره ویدیو باشد. شاید برخی از شما نگران آپلود همه ویدیوهای خود در فضای ابری مربوط به فروشنده باشید. اگر کسی از فایل‌های ضبط شده دوربین مداربسته شارژی شما سواستفاده کند چه؟

در این مورد می‌توانید یک دوربین مداربسته بی‌سیم قابل شارژ با کارت حافظه SD بخرید. دوربین CCTV قابل شارژی که دارای کارت حافظه SD باشد می‌تواند شما را از سواستفاده احتمالی اینترنتی در امان نگه‌دارد و علاوه بر این، شما را از اشتراک یا هرگونه خدمات مربوط به فضای ابری که توسط سازنده ارائه می‎شود بی‌نیاز می‌کند.


این تمام چیزی بود که برای آشنایی با دوربین مداربسته شارژی نیاز داشتید. اگر ایده یا هر پیشنهادی در این حوزه دارید می‎توانید در قسمت نظرات مطرح کنید تا تیم کارشناسان آریاهوشمند در اسرع وقت پاسخ شما را بدهند.


 

5/5 - (6 امتیاز)

خرید دوربین مداربسته ایرانی

ممکن است شما دوست داشته باشید
1 نظر
  1. لیدا می گوید

    اگه واقعا تعریف شده درست باشه عالی مثلا در زمین کشاورزی بدون برق ولی دید در شب هم واقعا خوب باشه می‌تونه یه دستگاه فوق‌العاده باشه من قصد خرید دوربین را دارم ولی بیشتر می خوام با کاراییش آشنا بشم

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.