بررسی کامل انواع آیفون های تصویری هوشمند در سال 2021

در حال حاضر دنیا به سمت هوشمند سازی پیش می رود و این تغییرات بنیادینی در سبک زندگی ها ایجاد خواهد کرد. تکنولوژی امروز، برای ما آسانی های زیادی به همراه آورده است. از تامین امنیت با دوربین های مداربسته گرفته تا کنترل و باز کردن درب ورودی منزل و ادراه و محل کار که با کمک آیفون تصویری هوشمند انجام می شود.
آیفون های تصویری هوشمند که نسل جدیدی از سیستم های ارتباطی هستند، نسخه تکامل یافته آیفون های صوتی و سنتی هستند. با استفاده از این ابزار هوشمند، کنترل عبور و مرور ها و ارتباط با افراد سهولت و کیفیت بهتری پیدا می کند. در این مقاله به بررسی انواع آیفون تصویری می پردازیم.

انواع آیفون تصویری هوشمندی که وجود دارد، هر کدام از مزایای مختلفی برخوردارند همچون ضبط صوت و تصویر افراد و نمایشگر های رنگی و سیاه و سفید و  … که در ادامه به بررسی برند های آیفون تصویری می پردازیم تا بتوانید برای خرید آیفون تصویری مناسب خود، با یک دید جامع و اطلاعات کافی اقدام بفرمایید.

انواع برند آیفون تصویری هوشمند

1) آیفون تصویری پاناسونیک

آیفون تصویری پاناسونیک

انواع آیفون تصویری: شرکت پاناسونیک از کشور ژاپن که در عرصه تکنولوژی از شناخته شده ترین برند ها است، دارای آیفون های تصویری بسیار حرفه ای بوده و ویژگی محصولات آن، پاناسونیک را به یک برند ویژه ی فعال در این حوزه تبدیل ساخته است.
امکاناتی که آیفون تصویری هوشمند پاناسونیک در اختیار کاربران خود قرار می دهد هیچ نمونه مشابهی ندارد و با این امکانات خاص و البته طراحی شکیل، این شرکت در رده های ممتاز قرار گرفته است.

گوشی بی سیم مجزا به کار رفته در این آیفون تصویری ها، کار کاربران خود را خیلی ساده کرده چراکه این گوشی را می توانید به هر نقطه ای از خانه ببرید و به محض زنگ خوردن درب، با همان گوشی چک کرده، جواب داده و درب را باز کنید. این گوشی همراه، همچنین با صفحه 1.8 اینچی ای که دارد، یک نمونه ای کوچک از مانیتور اصلی آیفون می باشد و با آن می توانید به طور تصویری با مراجعه کننده صحبت کنید.

از دیگر ویژگی های آیفون تصویری هوشمند پاناسونیک می توان به پشتیبانی از 4 گوشی بی سیم در 4 نقطه مختلف از خانه اشاره کرد که علاوه بر مزیت گفته شده، می توانید با توسط همین گوشی ها و مانیتور اصلی، ارتباط داخلی برقرار کنید.

  • امنیت تام و تمام با انواع آیفون تصویری هوشمند پاناسونیک:

جالب است بدانید که قابلیتی در این محصولات پاناسونیک وجود دارد که می توانید صدای خانم را به آقا تبدیل کنید. بنابراین اگر خانم خانه در منزل تنها هستند و به مراجعه کننده شک دارند یا به هر دلیل دوست ندارند که مراجعه کننده متوجه شود چه کسی در خانه است، می توانند با فشردن کلید مخصوص آیفون، صدای خود را به مرد تبدیل کنند. این ویژگی در آیفون تصویری پاناسونیک مدل SWD272 یافت می شود.

  • وقتی تلفن همراه شما تبدیل به آیفون تصویری می شود!

برخی دیگر از مزایای آیفون برند پاناسونیک، اتصال آن به تلفن همراه است. خیلی ساده می توانید با تلفن همراه هوشمند خود به آیفون وصل شوید و با مراجعه کننده صحبت کرده و حتی درب را هم برای او باز کنید.

بنابراین رسما تلفن همراه شما تبدیل به آیفون خواهد شد اما با این تفاوت که وقتی با استفاده از گوشی آیفون را جواب می دهید، ممکن است سر کار باشید، مسافرت باشید، به ورزش رفته باشید و یا هر کجای دیگری باشید و کسی هم در خانه شما نباشد تا مثلا درب را برای فرزندتان که کلید همراه او نبوده باز کند، اینجا شما با فشردن یک کلید، همه داستان هایی که با آیفون صوتی یا تصویری غیر هوشمند بوده است را خاتمه می دهید که ویژگی ای انصافا منحصر به فرد است.

2) آیفون تصویری سیماران

آیفون تصویری سیماران

انواع آیفون تصویری: آیفون تصویری سیماران از برند های معروف و محبوب آیفون تصویری های هوشمند در بازار ایران به شمار می رود. این شرکت از دهه 50 تاکنون مشغول به تولید و توسعه سیستم های حفاظتی و نظارتی در ایران می باشد.

معمولا آیفون تصویری های برند سیماران از دو نوع سیم کشی مختلف ساخته شده اند.
مدل اول: ساده است که برای استفاده از آن به سوئیچر نیاز است.
مدل دوم: مقداری پیچیده است زیرا از سیستم های کدینگ در آن به کار رفته است و به جای سوئیچر، به دیکودر محتاج است. تمام 4 واحد در این مدل با یک قطعه دیکودرد فعالیت می کنند.

آیفون تصویری های سیماران به طور کلی دو نوع با حافظه و بدون حافظه دارند.

گفته می شود که تمامی محصولات این شرکت از ضمانت نامه 30 ماهه نیز برخوردار هستند که البته پشت هر محصول گارانتی آن درج شده است.

این آیفون تصویری که از سیستم 4 سیمه پشتیبانی می کند جالب است که شباهت زیادی به محصولات شرکت های سوزوکی، کوماکس و آلدو دارد به گونه ای که حتی در بسیاری از محصولات این شرکت، اجزاء به کار رفته در آیفون با شرکت های مذکور یکی هستند. البته اینکه کدام شرکت مبدا اصلی بوده و کدام شرکت ها کپی کرده اند بحث جداگانه ای است. اما به طور کلی کیفیت محصولات این شرکت مناسب بوده و بیشتر نقط ضعف آن در خصوص ضعف صدا و کیفیت تصویربرداری پایین در حالت شب می باشد.

مزایا آیفون سیماران:

  1. وجود تنوعی زیاد در محصولات شرکت
  2. خدمات دهی قوی در ایران پس از فروش محصولات
  3. قطعاتی با کیفیت بالا و طول عمر زیاد
  4. در محصولات مشابه سوزوکی از کیفیت صوت مناسبی برخوردار هستند
  5. امکان نصب روی انواع مدل آیفون سوزوکی، کوماکس و آلدو

معایب آیفون سیماران:

  1. عدم امکان نصب در سیستم تک خطی و سری
  2. ضعف تصویر برداری در شب
  3. استفاده از سیستم چهار سیمه
  4. صدایی ضعیف در محصولات رده پایین آن

3) آیفون تصویری کوماکس

آیفون تصویری کوماکس

از انواع آیفون تصویری های می توان به آیفون های شرکت کوماکس (COMMAX) اشاره کرد که در ساخت محصولات خود از فناوری های بروزی استفاده می کنند و از قدیمی ترین آیفون های موجود در سطح شهر های ایران است و طبعا از محبوبیت ویژه ای نزد ایرانیان برخوردار است.

این شرکت کره جنوبی تاکنون توانسته است گواهی نامه ها و استاندارد های معتبر جهانی بسیار را از آن خود کند. متاسفانه این شرکت نیز از سیستم چهار سیمه پشتیبانی می کند.

البته امروزه مدل کره ای این محصول در بازار وجود ندارد و اغلب فروشندگان می گویند که که این محصولات کپی هایی هستند که در چین زده می شود. مع الاسف محصولات چینی ای که به نام این برند تولید می شود کیفیت پایینی دارد تا حدی که حتی برخی آنرا از ضعیف ترین محصولات در ایران دانسته اند.

و اگر قرار باشد محصول کپی خریداری شود، محصولات کپی آیفون کوماکس خیلی کیفیت بیشتری خواند داشت و گزینه بهتری برای خرید آیفون تصویری هوشمند هستند. که البته مشکل این محصول این است که در مقایسه با مدل های مشابه ایرانی اش، قیمت خیلی بالاتری دارد.

وضوح بالا، تصویر شفاف و کیفیت عالی صدا، این برند را از سایر برندهای آیفون تصویری موجود در بازار مجزا کرده است.

معایب آیفون تصویری کوماکس

  • پشتیبانی از سیستم چهار سیمه
  • کیفیت برد ضعیف در مدل چینی
  • صدای ضعیف و بی کیفیت در مدل چینی
  • عدم وجود قطعات آیفون در بازار برای تعمیر محصول در مدل چینی
  • در نوع چینی این محصول پشتیبانی های پس از فروش جدا ضعیف است
  • حتی گفته شده چند ماه پس از نصب خراب می شود!

مزایا آیفون تصویری کوماکس

  • امکان استفاده در برند هایی مثل سیماران، سوزوکی و آلدو
  • نصب سریع و آسان
  • برخورداری از تنوعی بالا در محصولات
  • صدا و تصویری قابل قبول در مدل های کپی

4) آیفون تصویری سوزوکی

آیفون تصویری سوزوکی

آیفون تصویری سوزوکی SUZUKI یکی دیگر از مشهورترین و بهترین برندهای آیفون تصویری موجود در بازار ساخت است.

انواع آیفون های تصویری سوزوکی از شناخته شده ترین مدل های آیفون تصویری هوشمند هستند. تولید این آیفون ها در شرکت ژاپنی سوزوکی در سنگاپور انجام می شود و جالب است که این برند خیلی سریع توانست جای خود را در بازار های بین المللی پیدا کند.

آیفون تصویری سوزوکی در اندازه های مختلفی همچون 4.3 اینچ و 7 اینچ در بازار موجود می باشد.

بعضی از این آیفون ها دارای حافظه هستند و می توانند فیلم مراجعه کنندگان را ضبط کنند.

همچنین جالب است بدانید که شرکت سوزوکی دارای آیفون تصویری هوشمندی است که دارای صفحه لمسی می باشند و صفحه نمایشگر آن نیز LED-TFT است و این در حالی است که اغلب آیفون های تصویری از صفحه نمایش LCD-TFT برخوردارند.

آیفون های سوزوکی را قابلیت نصب شدن بر روی آیفون های کوماکس، آلدو، سیماران و کنوی را نیز دارند. بنابراین سهولت خوبی برای خرید دارد.

قیمت مناسبی که این محصول در بازار دارد، توانسته محبوبیت آنرا میان مردم افزایش دهد.

مزایا آیفون تصویری سوزوکی

  • قیمت مقرون به صرفه
  • کیفیت صدا و تصویر مطلوب
  • امکان نصب موازی و سری
  • تجهیزات آن کیفیت قابل قبولی دارند
  • دارای خدماتی مناسب در ایران

معایب آیفون تصویری سوزوکی

  • دارای سیستم چهار سیمه است
  • محصولات این شرکت مشابه با محصولات سیماران و آلدو می باشد
  • به سوئیچرو نیاز دارد و در سیستم کدینگ هم به دکودر محتاج است

5) آیفون تصویری تابا

آیفون تصویری تابا

این شرکت نیز در میان انواع آیفون تصویری های با کیفیت ایرانی می باشد. الگوی ساخت آیفون تصویری تابا مشابه آیفون های کوماکس است اما با گذر زمان، این برند طراحی های اختصاصی ای پیدا کرد و توانست به یک برند مستقل و فعال تبدیل شود.
امکاناتی مثل حافظه داخلی در محصولات این شرکت توانست محصولات آنرا از دیگر آیفون تصویری های ایرانی متمایز کند.

این شرکت از آیفون های تصویری سیاه و سفید شروع کرد و طرح هایی شبیه آیفون های کوماکس می زد اما با گذر زمان توانست محصولات خود را ارتقاء ببخشد. این شرکت در پایان سال 92 تغییراتی در بسیاری از محصولات خود ایجاد کرد و با قرار دادن حافظه داخلی در آنها و در عین حال تغییر اندک در قیمت محصولاتش، توانست مشتریان بیشتری جذب کند.

حتی این تغییر به قدری موثر بود که توانست برند هایی مثل سیماران و الکتروپیک را وادار کند که قابلیت حافظه داخلی را در محصولات خود به کار ببرند و با قیمتی رقابتی وارد بازار کنند.

در مجموع آیفون های تصویری تابا نیز سابقه دارد است در بازار ایران شناخته شده است و عرضه محصولات به موقعی در بازار دارد.

شاید علاقه مند به خواندن مطالب زیر باشید!

خرید دوربین مداربسته ایرانی

6) آیفون تصویری تکنما

آیفون تصویری تکنما

انوع آیفون تصویری: آیفون های تکنما است. این شرکت ایرانی است و از سال 1380 کار خود را شروع کرده است و تا امروز تجربه ای 20 ساله دارد. این شرکت توانست به سرعت خود را به قدرتمند ترین شرکت های فعال در حوزه تولید آیفون های تصویری برساند.

امکانات جذابی در تولید محصولات این شرکت به کار گرفته شده است. به عنوان نمونه می توان به امکان برقراری ارتباط میان واحدها و ارتباط با نگهبانی اشاره کرد. این قابلیت در مرحله اول به صورت پیش فرض به گوشی آیفون تصویری افزوده شده بود اما پس از استقبال گسترده مردم، این قابلیت انبوه سازی شد و به یکی از بهترین و پرطرفدار ترین ویژگی های آیفون تصویری تبدیل شد.

امروزه محصولات این شرکت وطنی محبوبیت ویژه ای در میان ایرانیان پیدا کرده است و برای نصب در مجتمع های مسکونی، تجاری و ساختمان های بزرگ مناسب است.

از مهم ترین قابلیت های محصولات این شرکت می توان به قابلیت های نصب حافظه، دایورت تماس، تنوع در طرح و رنگ، ارتباط با نگهبانی مجموعه، ارتباط داخلی واحد به واحد اشاره کرد.

اما اتفاقی که پس از ورود محصولات این شرکت به بازار افتاد، این بود که نصب مشکل آن سر و صدای زیادی کرد چون برای نصب آن از هفت سیم پشتیبانی می شود، لذا معضلی در نصب آن خواهد بود.

البته خوشبختانه با تدابیر سریع این شرکت، آموزشی رایگان برای نصاب ها تهیه شد که مشکل را برطرف ساخت.

که البته با تدابیر به موقع این شرکت جهت آموزش رایگان نصابان این معضل برطرف گردید.

به جرات می توان گفت شرکت تکنما توانست قدمی متفاوت را در زمینه طراحی آیفون ها بردارد اما محصولات بی کیفیتی را هم در این زمینه تولید کرد که باعث مشکلات عدیده ای شد و به منظور جبران این مشکل، تدابیر به موقعی اندیشید و محصولات قدیمی خود را جمع کرد و محصولات جدیدی وارد بازار کرد.

معایب آیفون تکنما

  • در برخی از مدل های آن، لحیم کاری ضعیفی در دهنی گوشی آن استفاده شده.
  • تنوع پایین در تولید محصولات
  • در شهر های کوچک و مناطق دوردست تامین قطعات آن مشکل است
  • ایجاد شلوغی در خط در صورت تماس واحد با واحد ها در تعداد بالا. (این مشکل با نصب ایزیلاتور بر طرف خواهد شد.)

مزایا آیفون تکنما

  1. خدمات دهی پس از فروش بسیار عالی
  2. پشتیبانی از سیستم هفت سیمه
  3. هزینه های پایین در کابل کشی
  4. قطعات آن طول عمر بالاتری دارد
  5. امکان کد دهی در آیفون ها
  6. عدم احتیاج به دکودر و سوییچر
  7.  امکان استفاده در سیستم تک خطی و سری

7) آیفون تصویری الکتروپیک

آیفون تصویری الکتروپیک

انواع آیفون تصویری هوشمند: شرکت الکتروپیک نیز از دیگر شرکت های ایرانی فعال در تولید آیفون های تصویری هوشمند می باشد. گارانتی های سه ساله این محصولات به تنهایی گواهی اطمینان آور از کیفیت محصولات آن می باشد.

محصولات الکتروپیک در دو مدل گوشی دار و بدون گوشی به بازار عرضه شده اند. اما اغلب آیفون های الکتروپیک گوشی دار هستند و مدل آیفون هنذفری کمتری دارد.

شما می توانید این آیفون ها را در انواع سایز ها تهیه کنید: سه و نیم اینچ، چهار، پنج و هفت اینچ.

برخی از محصولات شرکت مذکور با قابلیت کلید های لمسی ساخته شده اند و می توان آنها را در رده آیفون های لوکس شرکت قرار داد.

همچنین ویژگی حافظه داخلی نیز از مزایای برخی آیفون های این برند ایرانی است.

به گفته برخی از نصابان، یکی از مزایای آیفون های الکتروپیک، در مقایسه با دیگر آیفون تصویری ها، امکان تعویض راحت قطعات آن می باشد. اما با یک نگاه موشکافانه به قطعات این محصولات متوجه می شویم که برخی قطعات به شدت با کیفیت و برخی هم ضعیف هستند که هنوز جای تقویت دارند.

مزایا آیفون تصویری الکتروپیک

  1. خدمات دهی مناسب پس از فروش محصول
  2. تعویض راحت و بدون دغدغه قطعات معیوب توسط همه افراد (متخصص و غیر متخصص)
  3. برخورداری از برد هایی که طول عمر زیادی دارند

معایب آیفون تصویری الکتروپیک

  1. پشتیبانی از سیستم 4 سیمه آنالوگ
  2. تغذیه دوربین از جانب گوشی واحد ها صورت می پذیرد
  3. عدم امکان پشتیبانی از سیستم خطی و سری
  4. محصولات قدیمی شرکت در تعداد بالا جوابگو نخواهد بود
  5. قطعه ضعیفی که در آن به کار رفته، هوک است
  6. زنگ نخوردن آیفون
  7. ضعف کیفیت صدا

8) آیفون تصویری کوکوم

آیفون تصویری کوکوم

انواع آیفون تصویری هوشمند: کوکوم شرکتی کره ای است که کیفیت محصولات آن بالا بوده و از طراحی حرفه ای و خاصی بهره مند است. کیفیت بالا، دوام مطمئن و طراحی ویژه از صفات بارز آیفون تصویری های این شرکت است.

آیفون های تصویری هندزفری ای که شرکت کوکوم تولید کرده اند کار را برای ما ساده می کند چراکه برای پاسخگویی به مراجعه کننده نیازی نیست حتما گوشی را بردارید و صحبت کنید بلکه به سادگی یک کلید را می فشاریم و با کمک میکروفون یا اسپیکر با وی صحبت می کنیم و درب را باز می کنیم.

همچنین صفحه نمایشگر این محصولات لمسی بوده و ابعاد آنها متفاوت است که تا 10 اینچ هم وجود دارد.

آیفون تصویری هوشمند کوکوم امکان نمایش دهی 4 دوربین مداربسته را به طور همزمان دارد که بدین ترتیب کمک مطلوبی به امنیت ساختمان می کند.

در منازل مسکونی می توانید دوربین ها را در انباری، پارکینگ، راهرو یا لابی نص کنید و سیم کشی آنها را تا مانیتور انجام دهید. پس از این کار خواهید توانست با فشردن تنها یک کلید تصاویر هر 4 دوربین را همزمان داشته باشید.

مزایا آیفون تصویری کوکوم:

  • نصب سریع و آسان
  • امکان نصب با آیفون های کوماکس و سیماران

معایب آیفون تصویری کوکوم:

  • پشتیبانی از سیستم 4 سیمه
  • قطعات استفاده شده کیفیت متوسط دارند
  • تنوع محصولات این شرکت پایین است
  • خدمات پس از فروش شرکت کوکوم متوسط است
مقایسه 3 برند کوکوم، کنوی و آلدو:
در حال حاضر در ایران برند های کوکوم، کنوی و آلدو سیستم های یکسانی در تولید محصولات خود دارند. در این میان شاید بتوان آیفون تصویری های کنوی را با کیفیت تر دانست البته شاید به سادگی قابل تهیه نباشند چراکه دیگر تولید یا وارد نمی شوند. سپس در میان این 3 برند ترجیح با کوکوم بوده و در آخر شرکت آلدو می ماند. توجه داشته باشید که قطعات استفاده شده در محصولات این 3 شرکت تقریبا یکسان هستند.

9) آیفون تصویری آلدو

آیفون تصویری آلدو

انواع آیفون تصویری: آیدو هم یکی از شرکت های ایرانی تولید کننده آیفون تصویری می باشد. آیدو انواع مختلفی از آیفون تصویری ها را تولید کرده است از آیفون های لمسی تا آیفون هایی که با کلید شاسی کار می کنند.

به طور کلی محصولات این شرکت از فناوری به روزی برخوردار است.

همچنین قیمت و گارانتی محصولات این شرکت قابل توجه است که در یکسال اول تعویض ممکن خواهد بود و دو سال بعدی تعمیر رایگان انجام می شود.

یکی از مهم ترین مزایای آیفون تصویری آلدو را شاید بتوان وجود تمام قطعات آن در سرتاسر کشور دانست.

10) آیفون تصویری کالیوز

آیفون تصویری کالیوز

انواع آیفون تصویری هوشمند: برند کالیوز در سال 1385 در شهر اصفهان تاسیس گشت و فعالیت خویش را در حوزه انواع تلفن های بی سیم و رومیزی شروع کرد. پس به تولید انواع آیفون تصویری ها پرداخت.

این برند ایرانی هم در میان دیگر شرکت های ایرانی ممتاز است. آیفون تصویری های این شرکت امکانات بسیار جالبی دارد من جمله: قابلیت باز کردن جک درب پارکینگ، برخورداری از حافظه داخلی، اتصال به 6 دوربین مداربسته،  دارای صفحه نمایشگر LED، فراخوانی آسانسور، ضبط ملودی ویژه، امکان قرار دادن آیفون در حالت منشی تلفن و قابلیت پشتیبانی از 2 پنل تصویری که می تواند یکی از آنها دوربین مداربسته باشد. همچنین این شرکت انواع پلن و مانیتور تصویری را با گارانتی 36 ماهه عرضه می کند.

11) آیفون تصویری FF

آیفون تصویری FF

انواع آیفون تصویری: FF نامی آشنا برای خیلی از ما ایرانی هاست چراکه در ابتداء بسیاری از ما به آیفون صوتی های قدیمی خود می گفتیم FF و این نشان دهنده سابقه و اعتبار طولانی مدت این برند است. شرکت FF به تولید درب های اتوماتیک پارکینگ، آیفون های تصویری در سال 1373 همت ورزید و توانست در مدت زمان اندکی به عنوان یک برند قوی و قابل توجه وارد بازار شود.

این شرکت ابتداء با آیفون های صوتی شروع کرد اما با پیشرفت تکنولوژی به آیفون های تصویری روی آورد و قیمت مناسب آن نیز در محبوبیت آن بی تاثیر نبود.

صفحه نمایش محصولات برند FF از تکنولوژی TFT LCD پیروی می کنند. سایز صفحات این آیفون ها تنوع بالایی دارد.

انواع محصولات این شرکت 24 ماه گارانتی دارند و پس از این دوره نیز تا 12 سال خدمات پس از فروش ارائه می شود.


امیدواریم که مطالب گفته شده برای شما مفید بوده باشد
خوشحال می شویم سوالات و نظرات خود را با ما در میان بگذارید …


 

4.2/5 - (4 امتیاز)

خرید دوربین مداربسته ایرانی

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.