الکسا (Alexa) چیست ؟دستیار صوتی قابل برنامه ریزی

الکسا را صرفا یک دستگاه نمی توان دانست، در واقع الکسا هوش مصنوعی است و طوری برنامه ریزی شده که در دستگاه های مختلفی قابل اجراست. برای آشنایی بیشتر ما را دنبال کنید!

الکسا را تحت عنوان یک دستیار شخصی می شناسند و دلیل این نامگذاری از سوی شرکت آمازون این بوده است که با آوردن دستگاه های هوشمند در خانه و اجرای برنامه الکسا Alexa  به روی آنها، می توان بسیاری از کارها را به آنها سپرد و مانند یک منشی شخصی ازآنها کمک گرفت! پس در جواب ” الکسا (Alexa) چیست ؟ ” باید گفت؛ برنامه ایست که گفتار شما را تحلیل میکند و بعد از ست شدن با دستگاه های خانه شما کمک کار همه جوره شماست!!

برای مثال وویس ریکوردر گوگل (voice recorder Google) یا سیری در اپل (Siri Apple) را در نظر بگیرید، هرچه می خواهید جستجو کنید را به جای تایپ کردن ، صحبت می کنید و نتایج را می بینید ، راحت تر است ، نه؟ زندگی با الکسا نیز دقیقا به همین صورت سهل و آسان می شود اما با محدوده ی کاری خیلی بیشتر!

الکسا در محصولات آمازون اکو

الکسا (Alexa)، این دستیار صوتی شخصی که در محصولات آمازون اکو (Amazon Echo)، تلویزیون آمازون و تعداد بی شماری از دستگاههای متصل دیگر وجود دارد، دارای سرویس ابری است که تمام آن اقدامات را انجام می دهد (تحلیل و آنالیز صدای شما و بعد انجام دستور داده شده)، از خواندن اخبار، ایجاد آلارم و تقویم شخصی گرفته تا بررسی پخش زمان فیلم و سریال، کنترل دستگاه ها و سیستم های متصل دیگر و …. (با کارکردهای کامل آن در همین مقاله آشنا خواهید شد)

ویژگی های الکسا (Alexa) چیست؟

ویژگی های الکسا در واقع برنامه هایی هستند که توسط آمازون یا برخی از متخصصین دیگر ایجاد شده اند و عملکردی خاص را به Alexa اضافه می کنند. هم اکنون، بیش از 30،000 کارکرد قابل انجام برای این برنامه وجود دارد. نمونه هایی از ویژگی های الکسا شامل امکان خرید اینترنتی و سفارش غدا، بازی کردن، راهنمایی تمرینات ورزشی شما، خواندن مناسبت ها و یادآوری های روزانه و بسیاری موارد دیگر است. می توانید همه گزینه ها را از طریق برنامه Alexa یا از طریق Amazon.com به راحتی مطالعه نمایید.

آیا الکسا واقعاً می تواند هر گفتاری را درک کند؟

مسئله درک لهجه های گوناگون، مسئله بزرگی است. اما الکسا این نگرانی را کمرنگ کرده. این برنامه علاوه بر اینکه انگلیسی را درک می کند ، با لهجه های ایالات متحده ، بریتانیا ، کانادا و هند هم ارتباط برقرار میکند و زبان های فرانسوی ، ایتالیایی ، پرتغالی ، آلمانی و ژاپنی را نیز متوجه می شود. البته این بدان معنا نیست که بقیه لهجه ها را به هیچ وجه مورد بررسی قرار نمی دهد.(بررسی گفتار شما با دستور خودتان صورت می گیرد، می توانید این اجازه را به آن بدهید تا گفتار شما را بررسی کند و عکس العمل مناسبی را ارائه کند). این تکنولوژی، هوشی فوق العاده قوی در دست دارد، پس هیچ چیز ناامید کننده تر از وقتی نیست که Alexa می گوید: “متأسفم ، سؤالی را که شنیدم درک نکردم.

راه اندازی سیستم الکسا چگونه است؟

هنگامی که برای اولین بار Amazon Echo را راه اندازی کردید، باید Alexa را از طریق آموزش صدا تنظیم کنید. در برنامه الکسا، روی نماد منو در گوشه بالا سمت چپ ضربه بزنید و تنظیمات را انتخاب کنید ، به دنبال آن هم گزینه آموزش صوتی را بزنید. در این قسمت از شما می خواهد دستورات متداول خود را ضبط کنید، مانند “Alexa صدای موزیک را کم کن.” می توانید تمامی عبارات یا کل گفتگوها را تکرار کنید.

برنامه Alexa یک نسخه از هر مکالمه ای که با آن دارید را نگه می دارد و می توانید ببینید که الکسا چه چیزی را از شما شنیده است. برنامه از شما می خواهد تأیید کنید که آیا آن را به درستی شنیده است یا نه، که همچنین به آمازون کمک می کند تا چگونگی بهبود تشخیص صدا ی برنامه را یاد بگیرد.

در برنامه Alexa می توانید به جای بکاربردن خود کلمه الکسا آن را به Amazon، Echo یا Computer تغییر دهید (برنامه الکسا برای Android، iOS، Fire OS و مرورگرهای Desktop در دسترس است).

آیا الکسا در هر زمانی استراق سمع می کند؟!

نه کاملا! Amazon Echo همیشه منتظر شنیدن کلمه خودش (Alexa) است، و فقط پس از آنکه آنرا صدا کنید به حرف های شما گوش میدهد و بلافاصله نسخه ای از مکالمه بعد از نام خودش که صدا کرده اید را به برنامه Alexa ارسال می کند که ابر اطلاعات آن را بررسی بکند و دستور اجرا به آمازون اکو را صادر کند.

اگر نمی خواهید همه درخواست های شما در الکسا ذخیره شود، می توانید ضبط های فردی خود را حذف کنید. آمازون هشدار می دهد که این کار شما ممکن است دقت Echo را در آینده تخریب کند ، زیرا دستگاه از ضبط های شما می آموزد که چه کاری انجام دهد.

علاوه بر این ، اگر به استراق سمع الکسا اعتماد ندارید ، می توانید بر روی دکمه میکروفون در بالای اکو ضربه بزنید تا آن را به کلی خاموش کنید.

رنگ های حلقه آمازون اکو به چه معنی است؟

رنگ های حلقه آمازون اکو با الکسا
رنگ های حلقه آمازون اکو با الکسا

حلقه بالایی Amazon Echo در رنگ های مختلفی می درخشد و پالس می کند که نشان دهنده عملکرد آن است.

آبی اکو  نشانگر آن است که فقط از خواب بیدار شده و گوش می دهد.

وقتی با نوار فیروزه ای روبرو می شوید،  دهنده آن است که اکو در حال پردازش درخواست شماست.

نور زرد نشان دهنده متصل شدن اکو به Wi-Fi است.

اما بنفش به این معنی است که دستگاه با یک خطای تنظیماتی مواجه شده است.

شاید علاقه مند به خواندن مطالب زیر باشید!

خرید دوربین مداربسته ایرانی

در هنگام تغییر صدا ، قسمت بالای Echo سفید است و هنگامی که میکروفون آنرا خاموش می کنید ، قرمز  رنگ می شود.

مطالعه راهنمای ما در مورد همه چراغ های الکسا به شما کمک می کند این موضوع را بهتر بررسی کنید.


Aآیا آمازون اکو می تواند تماس تلفنی برقرار کند؟

بله، مثل آب خوردن!

آیا آمازون اکو می تواند تماس تلفنی برقرار کند؟

پس از دسترسی الکسا به مخاطبین خود و تأیید شماره تلفن خود در برنامه Alexa ، فقط از آن بخواهید که با یک نام یا یک شماره تلفن تماس بگیرد (کد منطقه را فراموش نکنید). می توانید با یک دستگاه سازگار با Echo یا تلفن همراه یا تلفن ثابت تماس بگیرید. به همین راحتی!

همچنین اگر از سری دستگاه های Echo Show و Echo Spot دارید می توانید با سایر دستگاههای سازگار با Echo یا برنامه Alexa ، تماس ویدیویی برقرار کنید. و می توانید بعد از شروع تماس ، ویدیو را با گفتن “ویدئو خاموش” یا ضربه زدن روی دکمه دستگاه یا اپلیکیشن ، ویدیو را قطع کنید.

اگر درباره دستگاه های  Amazon Echo Show و Amazon Echo Spot  اطلاعات کافی ندارید کافی است کلیک کنید!  Amazon Echo

bآیا می توانم از الکسا به عنوان ساعت زنگ دار یا پخش هر صدایی استفاده کنم؟

 مطمئناً می توانید!

الکسا در هر دستگاهی می تواند به عنوان یک تایمر عمل کند که مثلا در هنگام پخت و پز و یا ورزش مفید است. تعدادی از زنگ ها برای انتخاب در برنامه Alexa وجود دارند که شما می توانید به عنوان صدای زنگ هشدار خود از آنها استفاده کنید.

همچنین می توانید به الکسا دستور دهید که از لیست های پخش خود موزیکی بگذارد و یک آهنگ خاص را شروع کند یا موسیقی را بر اساس ژانر ، هنرمند و یا آلبوم برایتان پخش کند. از ویژگی های صوتی الکسا آن است که با استفاده از آن می توانید آهنگ ها را متوقف کنید ، پرش کنید ، تغییر دهید ، تکرار کنید و یا به لیست موسیقی های مورد علاقه خود بفرستید. حتی می توانید از الکسا بخواهید برای مدت زمان مشخصی موسیقی را پخش کند یا جزئیات آنرا درباره آهنگ ، هنرمند یا آلبومی که پخش می شود بیان کند.
موسیقی ها را می توانید از طریق تلفن، تبلت، کامپیوتر و لپ تاپ خود ارسال کنید و یا اینکه از طریق دستورات صوتی، موزیک را کنترل کنید ( مکث ، پخش و …).

cآیا الکسا می تواند سایر دستگاه های خانه هوشمند را کنترل کند؟

اساسا هدف تکنولوژی الکسا، تامین راحتی فرد -در هر محیطی- با دستگاه های هوشمند است!

آیا الکسا می تواند سایر دستگاه های خانه هوشمند من را کنترل کند؟

Amazon Echo می تواند صدها محصول خانگی هوشمند را از طریق دستورات صوتی کنترل کند. از شاخه های WeMo و لامپ های Philips Hue گرفته تا ترموستات هوشمند و دوربین مداربسته ، از جمله دوربین های امنیتی Netgear Arlo و Ring Video Doorbells را کنترل کند. همچنین می تواند به تعدادی از مراکز خانگی هوشمند از جمله :

Samsung SmartThings ، Nexia ، Wink و Insteon نیز متصل شود.

dالکسا قفل هوشمند را نیز می تواند کنترل کند؟

کاربرد الکسا در تامین امنیت منزل نیز بسیار موثر است چراکه بسیاری از قفل های هوشمند بزرگ با الکسا سازگار هستند ، از جمله August Smart Lock (2nd Gen) ، Schlage Connect Touchscreen Deadbolt و Yale Real Living Key-Free Touchscreen Deadbolt. می توانید به الکسا بگویید که درب ها را قفل یا باز کند و همچنین وضعیت آنرا بررسی کند.

و اما  در اخر صحبت هایمان اجازه بدهید از فیلمی دیدن کنیم که کارکرد های جالب الکسا را به تصویر می کشد!

تیم مجله آریاهوشمند از شما بابت توجهتون به این مقاله تشکر می کند !
اگر سوالی دارید می توانید از ما بپرسید !!🙂

AriA Hoshmand Magazine Team

 

4.5/5 - (23 امتیاز)

خرید دوربین مداربسته ایرانی

منبع Tom's Guide Thewirecutter
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.